2011-04-14

ÉN MEG ÉN

Én vagyok én Miami közepén.A vén Magyar
.Az életem kinlodásait ugy döntöttem nem taglalom .Imkább gondolataimrol irok annak több értelme van .Az idö Miamiban és ahol élek  ott is győnyörü . Az élet értelmét boncolgatom.MOSTANÁBAN Erős filozofikus hajlamaim vannak. Miért és mire teremtõdtünk? Mit kezdünk az életünkkel? Hogyan találhatjuk meg, és érhetjük el célunkat?A reklám mondja -Érj el mindent, amit csak tudsz, Egy híres órareklámot idézve: “Soha nem lehetsz elég gazdag és elég karcsú.” Hat szivem egy nagy turost .EZ NEM MEGY . Megelégedettek lennénk szupermodell szépségû testtel és határtalan vagyonnal? Az egyik sörreklám hegyi tóban horgászó férfiakat mutat behûtött sörrel a kezükben. Így szól: “Ennél jobb már nem lesz.” Valóban dobozos sörben rejlik a megelégedettség? Hát én nem iszok alkoholt .Igy csak nevetni tudok a dolgon. Életfilozófiánk legmélyebb hitünkbõl ered.
Hát nekem is meg van a magamé de nem egyezik ezekkel sajnos mert jobb lenne átlag seria embernek lenni ,de ez nem müködik . A bõséges élet nagyszerûnek – és nagyon személytelennek tûnhet.Mindannyiunknak van valamihez tehetsége, ami érdekel is bennünket.
Az életünk teljes lesz, ha rájövünk, miképpen illeszkedhetünk be a nagyobb elképzelésbe.
Huszonévesen azt gondoltam, mindent meg tudok tenni. Amikor 35 éves lettem, váratlanul rájöttem, hogy nemsokára eltûnik az életembõl több lehetöseg és sose jön vissza. De a szûk út határai a szükséges mederbe terelik energiáimat, hogy céllal és irányultsággal áramolhassanak. Ha hajlandó vagyok “csaknem mindent nélkülözni” Vannak dolgok, amelyeket azért értünk meg, mert látjuk és megtapinthatjuk õket. Életünk hossza korlátok között van, nem tehetünk meg mindent. Ha egy dolgot választunk, gyakran le kell mondanunk valami másról.
el kell döntenünk, hogy jók voltak-e a döntéseink. Ehhez meg kell vizsgálnunk azokat az értékeket és elkötelezettségeket, amik elsõsorban befolyásoltak minket döntéseink meghozatalakor.
Az élet idõnként meglepetéseket tartogat.
Mennyi csodálatos emlékem van az elmúlt 54 évbõl!
Jók is....rosszak is...
Tudom, hogy sok minden van az életben, amit még nem tapasztaltam,
és élhettem volna teljesebb életet is.
Meglep, hogy ez nem központi problémája életemnek.
Most megpróbálom elképzelni magamat 60, 80 évesen.Talán
Ezt a lenti tanulságot egy Indiai pap baratom mesélte.
A gazdag gyáros északról megdöbbenve látta, hogy a déli halász kényelmesen fekszik a csónakja mellett.
“Miért nem halászik?” – kérdezte a gyáros.
“Mert mára elég halat fogtam.” – mondta a halász.
“Miért nem fog többet?”
“Mit kezdenék vele?”
“Több pénzt kereshetne, azon motorcsónakot vehetne, mélyebb vizekre evezhetne, és több halat foghatna. Azután vehetne hálókat, ezekkel még több halat foghatna, ami még több pénzt jelentene. Nemsokára két csónakot vehetne ... talán egy egész flottát. Akkor aztán olyan gazdag lenne, mint én.”
“Akkor mihez kezdenék?”
“Élvezhetné az életet.”
“Mit gondol, most mit csinálok?”
Életem során egyre több lesz-e a birtokomban lévõ tárgy, vagy lesz-e erõm kimondani: “Elég!”
Mennyit kell összegyûjtenem ahhoz, hogy megtehessem azt, amit igazán meg akarok tenni?
Mit teszek jelenleg azért, hogy élvezzem az életet?
De a targyak nem oldják meg a problemákat .Az anyagi es az erkölcsi élet követel es kegyetlen tempot es körulményeket diktal azt kell tennem amit nem akarok de kell mert nem tehetek mást. A “dolgok” segítenek a mindennapi életben, kreativitásunk kifejezésében, kapcsolataink megerõsítésében. Ugyanakkor elvonhatnak attól, amit igazán akarunk az életünkkel kezdeni.
Megadom-e azt az engem szeretõ embereknek, amire a legnagyobb szükségük van?Nem nem adom meg és hatalmas ür van a lelkembe emiatt. Ha végsõ megelégedést keresünk a dolgok birtoklásában, az végsõ kiábrándultsághoz vezet.
-Egy népszerû mondás szerint: “A víz nem emelkedhet magasabbra forrásánál.” Ugyanígy az általunk példaképnek tartott emberek életük példájával mutatják meg, hogy mi elfogadható és mi lehetséges. De a példák sokszor hamisak .
El lehet terelni a folyót, dacolni lehet a tenger viharaival, meg lehet hódítani földeket, országokat, le lehet győzni a legvadabb bikát, de tiszta lélekkel tiszta EMBEREKRE lelni a legnehezebb ezen a világon.

S.S.ANDORÁS